Vizyon
Öğrencileri, öğretim elemanları, eğitim programları ve araştırmaları ile ulusal ve uluslararası platformlarda tercih edilen ve model oluşturan, yenilikçi eğitim anlayışı ile toplumsal değişimlere duyarlı bir bölüm olmaktır.
Misyon
Bölümümüz, eğitim programları ile ülkenin yaşlanma ile ilgili gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda değerlendirebilen, insana, topluma, doğaya duyarlı, kendisinin ve mesleğinin toplumsal, eğitimsel gelişmedeki yerini, rolünü kavramış, mesleki yeterlilik ve etik sorumluluk kazanmış; sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayan; bilimsel düşünme ve çalışma biçimini benimsemiş, kamusal yararları gözeten ve eleştirel düşünebilen gerontologlar yetiştirmeyi, misyon edinmiştir.
MSKÜ Gerontoloji Bölümü Program Çıktıları (Yeterlilikleri)
1. Öğrendiği bilgileri sentezler, sözlü, yazılı ve sunum tekniklerini kullanarak paylaşır.
2. Aktif ve sağlıklı yaşlanmaya yönelik programlar geliştirir.
3. Mesleki ve bireysel gelişime yönelik tüm faaliyet ve projelerde sorumluluk alır, planlar ve aktif olarak çalışır.
4. Yaşlılığa yönelik sosyal politikaları analiz eder, ulusal ve uluslararası politika üretir.
5.Yaşlının yaşadığı toplumun sosyo-kültürel yapısını değerlendirir, bu bağlamda yaşlının yararlandığı/yararlanacağı hizmetler, politikalar ve programlar geliştirir.
6. Mevcut bakım modellerini değerlendirir, yeni bakım modelleri geliştirir ve uygular.
7. Yaşlılığın hukuksal, etik boyutlarını değerlendirir, ortaya çıkabilecek sorunlarla bağlantı kurar, ilgili birimleri harekete geçirir.
8. Yaşlanma ve yaşlılık alanında hizmet veren her kurumda organizasyon yapar, hizmeti planlar ve kurumu yönetir.
9. Gerontolojinin hedeflerini, çalışma alanlarını ve tarihsel süreçteki gelişimini tanımlar.
10. Biyolojik, psikolojik ve sosyal yaşlanmanın getirdiği problemleri saptayıp bilimsel metodlar ışığında çözüm üretir.
11. Alanı ile ilgili bilgilere ulaşır, bilgi kaynaklarını kullanır ve yorumlar.
12. Biyolojik olarak tüm canlılık seviyelerinde yapı, işlev ve süreçler arasındaki ilişkileri anlayarak bunları yaşlanma temelinde kavrar.
13. İnterdisipliner ve multidisipliner çalışır.
14. Demografik yaşlanmayı ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası düzeyde analiz eder, bu doğrultuda politika ve hizmet geliştirir.
15. Gerontoloji alanına ilişkin proje ve bilgi üretir.
16. Yaşlı ve ailesi ile görüşmeler yaparak bakım ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaca yönelik disiplinler arası bakım sürecini koordine eder.
17. Yaş dostu hizmet ve çevrelerin oluşturulmasında multidisipliner ekibe katılır.
18. Gerontolojik Değerlendirme Raporu (GDR) düzenler.
19. Yaşlının yararlandığı/yararlanacağı hizmetleri belirler ve tıbbi, sosyal, hukuki ve diğer hizmet süreçlerini düzenler, ilgili birimlerle koordinasyon sağlar.
20. Yaşlıkta sosyal izolasyonun önlenmesine yönelik sosyal ilişki ağlarını güçlendirecek etkinlikler planlar ve uygular.
21. Yaşlının yaşam ortamına ilişkin ergonomik ihtiyaçları belirler ve düzenlenmesini sağlar.
22. Yaşlının sağlık ve akut bakım ihtiyacında aile ve ilgili birimlerle koordinasyonu sağlar ve süreci takip eder.
23. Bakım verenlere yönelik multidisipliner ekiple eğitim programı hazırlar, ilgili eğitimlerde yer alır ve danışmanlık yapar.
24. Bakım geçişi (evde bakımdan kurumsal bakıma geçiş süreci vb.) sürecini yönetir, bu konuda yaşlı ve aile bireylerine danışmanlık hizmeti sunar.