Vizyon, Misyon , Program Çıktıları
Vizyon
Öğrencileri, öğretim elemanları, eğitim programları ve araştırmaları ile ulusal ve uluslararası platformlarda tercih edilen, model oluşturan, yenilikçi eğitim anlayışına sahip ve toplumsal değişimlere duyarlı bir bölüm olmaktır.
Misyon
Bölümümüz; eğitim programlarıyla ülkenin yaşlanma ile ilgili gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlarla değerlendirebilen, insana, topluma ve doğaya duyarlı, mesleğinin toplumsal ve eğitimsel gelişmedeki rolünü kavramış, mesleki yeterlilik ve etik sorumluluk sahibi, sürekli gelişmeyi yaşam felsefesi olarak benimseyen, bilimsel düşünceyi içselleştirmiş, kamusal yararı gözeten ve eleştirel düşünebilen gerontologlar yetiştirmeyi misyon edinmiştir.
MSKÜ Gerontoloji Bölümü Program Çıktıları (Yeterlilikleri)
1. Öğrendiği bilgileri sentezler, sözlü/yazılı iletişim ve sunum tekniklerini kullanarak paylaşır.
2. Aktif ve sağlıklı yaşlanmaya yönelik programlar tasarlar ve uygular.
3. Mesleki ve bireysel gelişime yönelik faaliyet/projelerde sorumluluk alır, planlama yapar ve aktif rol oynar.
4. Yaşlılığa yönelik sosyal politikaları analiz eder, ulusal/uluslararası düzeyde politika önerileri geliştirir.
5. Yaşlının içinde bulunduğu toplumun sosyokültürel yapısını analiz ederek, ihtiyaca yönelik hizmet/politika/programlar üretir.
6. Mevcut bakım modellerini değerlendirerek yeni modeller geliştirir ve uygular.
7. Yaşlılığın hukuki/etik boyutlarını değerlendirir, sorunları tespit ederek ilgili birimleri yönlendirir.
8. Yaşlanma alanında hizmet veren kurumlarda organizasyon, planlama ve yönetim süreçlerini yürütür.
9. Gerontolojinin temel hedeflerini, çalışma alanlarını ve tarihsel evrimini tanımlar.
10. Biyolojik, psikolojik ve sosyal yaşlanmanın yol açtığı sorunları bilimsel metodolojiyle çözümler.
11. Alanıyla ilgili güncel bilgi kaynaklarına ulaşır, verileri analiz eder ve yorumlar.
12. Canlı sistemlerdeki yapı-işlev ilişkilerini yaşlanma perspektifiyle kavrar.
13. Disiplinlerarası ekip çalışması yürütür.
14. Demografik yaşlanmayı ve sonuçlarını küresel/bölgesel düzeyde analiz ederek politika önerileri geliştirir.
15. Gerontoloji alanında bilimsel projeler üretir.
16. Yaşlı ve ailesiyle kapsamlı görüşmeler yaparak bakım ihtiyaçlarını belirler, disiplinler arası süreci koordine eder.
17. Yaş dostu toplum oluşturma çalışmalarında aktif rol alır.
18. Gerontolojik Değerlendirme Raporu (GDR) hazırlar.
19. Yaşlının mevcut/potansiyel hizmet ihtiyaçlarını belirleyerek tıbbi, sosyal ve hukuki süreçleri düzenler.
20. Sosyal izolasyonu önlemek amacıyla toplumsal entegrasyon faaliyetleri planlar.
21. Yaşlının yaşam alanındaki ergonomik düzenlemeleri yapar.
22. Yaşlının sağlık ve acil bakım ihtiyaçlarında aile/ilgili kurumlarla iş birliği yapar.
23. Bakım verenlere yönelik eğitim/danışmanlık programları düzenler.
24. Bakım geçiş süreçlerini (ev-kurum) yöneterek yaşlı ve aileye rehberlik eder.